Internet

I den efterfølgende tabel kan du se, hvilke produkter vi kan tilbyde dig som medlem. Idet kapaciten er delt, da er det jvf. Stofa forventede gennemsnits hastigheder. En Stofa router er altid påkrævet. Den vil være funktionslåst og styret af Stofa.

Som avanceret bruger har man ofte andre behov, her kan man få Stofa til at deaktivere alle funktioner undtagen modem delen og dermed kan du sætte dine egne enheder til det "rene" modem. Du kan også få internet via mobilen, læs mere herom på Telefoni

Produkt*pr. md.pr. år
4/1 Mbps**0,000,00
30/30 Mbps259,003.108,00
50/50 Mbps279,003.348,00
200/50 Mbps299,003.588,00
300/50 Mbps369,004.428,00
1000/100 Mbps399,004.788,00

*) Intet krav om TV pakke på de betalte produkter.

**) Leveres ikke med WebTV og trådløst router.

Abonnement på den gratis internet forbindelse dækkes af indtægterne fra de andre abonnementer, men der skal stadigvæk oprettes et produkt og fremsendes en boks.

GebyrerPris
Skift til lavere hastighed99,00
Skift til højere hastighed0,00

WebTV og WebTVToGo

Med Stofa WebTV kan du se kanalerne fra din TV pakke via internettet, faktisk er det et gratis tillægsprodukt til Stofa internet - så det kræver begge dele. Med Stofa WebTVToGo kan du også benytte en mobil internet forbindelse. Husk, at det kan give et pænt dataforbrug på din mobilforbindelse og det virker både i DK og EU.

Når du er kørende, så kan du kan via MineSider oprette op til 5 email konti. (f.eks. demo@sa-net.dk eller demo@stofanet.dk). Herefter kan du hente og sende dine emails med dit normale email program eller app. Du kan også anvende webmail fra en vilkårlig browser. Stofa har valgt at anvende open source programmet Roundcube. Hver konto er begrænset til 100MB, dog kan der tilkøbes ekstra plads.

Fra mobil til fladskærm.

Om man så er ude i den store verden eller derhjemme, så kan det være praktisk at få overført skærmbilledet fra mobilen til fladskærmen. Det mest oplagte er naturligvis en HDMI tilslutning, men det er normalt ikke tilfældet på mobiltelefoner og tablets. Der er dog flere andre muligheder. Priserne starter fra en god 300kr. og fortsætter et godt stykke opad, alt afhængig af modellerne og om de p.t. er på tilbud eller ej.

I reglen skal man kigge efter produkter som Miracast, AirPlay eller Chromecast. Det er teknisk meget forskellige løsninger og de har hver især deres fordele og ulemper. Så vær sikker på, at den kombination du ønsker også vil fungere, inden du investerer i den. Generelt så understøtter apps fra alle streaming tjenester disse metoder. Det er heller ikke unormalt, at man ligesom video streaming også ønsker browser billedet overført til en stor skærm, men derudover så er det efter personlige behov og ønsker.

Værd at vide.

Antenne stikdåsen skal være af typen, der både har TV og Data tilslutning. Er dette ikke tilfældet, så skal stikket skiftes af en tekniker. Aftal nærmere ved bestilling. Du kan vælge at installere router selv, ligesom at lave opsætning af browser og email - eller du kan tilkøbe en PC installation, hvor en tekniker foretager hele installationen. Bemærk, at det gælder kun for Windows XP og senere.

Hjælp til hastigheder.

Hvis du har behov for hjælp til at vælge den rette hastighed, så kan du læse mere på Hastigheder eller Bredbaandsmatch - en 20 Mbit/s er faktisk rigeligt for mange. Det har også i lang tid været det mest anvendte produkt her i foreningen. Når alt er kørende, så anbefales det at teste hastigheden.

Hvis man bor i tæt bebygget område, som f.eks. Æbleparken hos os. Da kan det være opstå problemer med for mange access points (trådløst internet i din router). Et AP kan automatiske skifte kanaler eller man kan selv gøre det direkte på routeren.

Med en Stofa router skal du gøre det via MineSider. Hvorfor skal man så skifte kanal? Hvis alle APs anvender den samme kanal, så snakker de så at sige i munden på hinanden - hvilket kan give lavere hastigheder. Stofa anvender som standard kanal 7.

Fast IP-nr.

Såfremt du eller andre skal have adgang til dit netværk udefra, f.eks. hvis du har en server, webcam, fjernstyret tænd/sluk og lignende - da er det praktisk med et fast IP-nr. fremfor et dynamisk (standard). Et fast IP-nr. bestilles via MineSider, hvor du skal angive MAC adressen på den enhed som det skal tilknyttes.

ProduktPris
Oprettelse af Fast IP-nr.99,00
Ændring af Fast IP-nr.15,00
Fast IP-nr. abn. pr. md.29,00

Alt netværksudstyr har en MAC adresse, om det så er en PC, router, tablet osv. Det er et unikt "serienr." som kan aflæses i Indstillinger, Egenskaber eller tilsvarende. Det er dog også sådan, at man faktisk i flere tilfælde kan overstyre MAC adressen og indsætte et andet - så unikt er måske for meget sagt.